יום שבת, 31 בינואר 2015

חברים כותבים

סבתא אינטרנטית


                            SAVTA.COM

מונולוג מאת מיכאל (מייק) בן זאב טל. 09-7429889


(על השולחן מול הקהל מסגרת ריקה של תמונה ומקלדת של מחשב, ומאחוריהן יושבת השחקנית)

"שלום ילדה, בבקשה! אל תמחקי אותי! אל תלחצי על DELETE!!!

"ילדה חמודה, אני סבתא וירטואלית-אינטרנטית; אני יודעת שקוראים לך מירי, ומלאו לך שמונה לפני יומיים, ושאין לך סבתא.

ובכן, סבתא אינטרנטית זו דמות דמיונית שקיימת רק באינטרנט, והיא נוצרה על ידי תכנות. כן, אני רואה שאת מבינה, ילדה נבונה.

"מירי, חמודה, אני מודיעה לך שאשמח להיות הסבתא שלך.

"...נכון, אני קיימת רק בתוך האינטרנט ולא יכולה לצאת. אז מה? אני אוכל לשוחח איתך,

לעזור לך בשיעורי הבית....מה? כן, אפילו לשחק איתך במשחקי מחשב או ללמד אותך לשחק שחמט, מה שתרצי, רק דבר אחד אני מבקשת; כשאת מעלה אותי מהאינטרנט, אל תלחצי בשום אופן על מקש המחיקה DELETE;  אחרת , בפעם הבאה שתעלי אותי יהיו לי פנים אחרות וקול שונה ואופי אחר לגמרי, ואת לא תכירי אותי.

"...היי, אל תבכי חמודה...אני לא הולכת לשום מקום. אני אתך כאן.

"יש לך עכשיו סבתא שלא מזדקנת!!! אני גם לא אפסיק לחיות אלא אם כן המחשב שלכם יחטוף וירוס.

"כן, אני רואה שיש לכם הגנה בפני וירוס. רק אל תשכחו לחדש את המנוי. אני אדאג להזכיר לכם. אני סבתא שלא שוכחת כלום. מה דעתך על זה? אה? לא מגניב?

"כן. מירי, זה נכון מיליוני דמויות אחרות שלי משמשות סבתות למיליוני ילדות וילדים ברחבי העולם, אבל מה זה חשוב, מירי החמודה, הדמות הזו שמדברת איתך היא ייחודית. היא סבתא שלך בלבד. אין עוד דמות כזו. את צריכה לפתוח SAVTA.COM ואני עולה. וזה גם לא עולה לכם כסך.

"לא לא, מירי, הקשיבי, אני לא יכולה להפסיק להתקיים בכל הדמויות האחרות. לי אין כל שליטה על זה...

"מירי, בבקשה ממך! אני לא יכולה להיכנס לאוטו ולנהוג לבית הספר שלך. את שוכחת שאני סבתא אינטרנטית.

"את יודעת מה? תספרי לחברות שלך שיש לך סבתא ב...אוסטרליה, ותזמיני אותן הביתה ותעלי אותי על המסך, כאילו את מדברת איתי בשיחת וידאו סקייפ לאוסטרליה. אני אשכנע אותן כבר...

"יפה, מירי. אני יודעת שאת ילדה ישרה. אבל זה אינו שקר; זהו פשוט סיפור בדיוני. מה רע בזה?

"מירי, חמודה. את צריכה להחליט; מה יותר חשוב לך, האמת המוחלטת או להכניס קצת דמיון לחיים ולזכות בסבתא וחברה. אני בטוחה, שלאחר ניסיון של שבוע את תבחרי נכון.

"את יודעת מה? בואי נדבר על דברים שמחים. אולי אני אלמד אותך לאפות עוגה? איזו עוגה את אוהבת?....כן? עוגת שיש? יופי! זה קל מאוד להכנה, וגם לא דורש מצרכים מיוחדים, קחי קערה גדולה...

"מירי, מירי, אני רואה ניצוץ מוזר בעיניים שלך. מירי, אני רואה את האצבע שלך זוחלת לכוון ה-DELETE. מירי, חמודה, אם תלחצי על ה-DELETE לא תהיה לך סבתא! אני מבקשת ממך, חישבי על הכיף שיכולנו לעשות יחד, מירי, לא!!!...."


                                               -מסך-


   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה