יום ראשון, 8 בפברואר 2015

                                              STORUNG/ הפרעה

Storung/ הפרעה הינו פרויקט ייחודי המתקיים בישראל ובגרמניה, שמפגיש חוקרים, מדענים וסטודנטים לרפואה ביחד עם רקדנים וכוראוגרפים מחד ומאידך עם אנשים החיים עם פרקינסון. דרך הפרויקט אנו מבקשים לחקור היבטים שונים של התנועה האנושית ועל המשמעות של איבוד השליטה עליה. הסטודיו של הכוראוגרפית והרקדנית יסמין גודר נבחר על ידי אוניברסיטת פרייבורג ותאטרון פרייבורג להיות השותף המחול הישראלי. יסמין גודר הינה יוצרת עצמאית שבעבודותיה זוכות להצלחה רבה בארץ ובעולם והועלו בלמעלה מ- 20 מדינות שונות באירופה, ארה"ב והמזרח הרחוק. הרקדנים המשתתפים בתוכנית היום רקדנים וכוראוגרפים  בעלי הכשרה מקצועית מעמיקה. והם יעבירו את שיעורי המחול ובמקביל יפתחו מחקר אמנותי - מחולי בהשראת הפרויקט. שיוצג בכנס המסכם של התוכנית בדצמבר 2015 בישראל ובפרייבורג.

פרויקטים המשלבים את עולם המחול עם טיפול במחלת הפרקינסון הולכים וצוברים הכרה נרחבת; נציין את התכנית הניו- יורקית המפורסמת שפותחה בלהקתו של מארק (Dance for PD) את התוכנית הארצית באנגליה (Dance for Parkinson`s Network UK ) המפורסמת בשיעורי המחול עם English National Ballet, התוכנית Dance For Health ההולנדית ועוד. פרויקט Storung/ הפרעה הינו יוזמה של תאטרון פרייבורג אשר ביחד עם אוניברסיטת פרייבורג החלו בראשית 2014 לבנות תוכנית של שיעורי מחול שניתנו לחולים מחד ולמדענים ולסטודנטים לרפואה מאידך ( בנפרד אך במקביל מבחינת הזמן) באופן קבוע לאורך תקופה ארוכה, שממשיכה עד עכשיו; המהלך תועד על ידי הרקדנים וחומריו ימשיכו ויפותחו לפרויקט מחולי, החוקרים והסטודנטים - נעזרים בתובנות החדשות מהשיעורים למחקריהם ולגיבוש הטוויות טיפול אפשריות, והחולים - להם מתייחסים בפרויקט באופן קבוע כ"הרקדנים", היוו צלע חשוב ודינמי במשולש זה, ותגובתם החיובית לשיעורים ולמהלך כולו מהווים את ההשראה להמשכו ולפיתוחו של הפרויקט כולו.

כאן בישראל נפתח תכנית עצמאית, שתשאב ידע והשראה מהפרויקט המקביל בגרמניה, ובסופו של הפרויקט נשתתף בדצמבר בכנס מסכם בו יציגו הרקדנים והחוקרים מגרמניה ומישראל את תוצאות מחקריהם. האמנותיים והמדעיים כאחד. בשלב הראשון של הפרויקט בישראל ( ספטמבר 2014 - פברואר 2015) יקדישו הרקדנים המשתתפים בתכנית זמן ללמידה מעמיקה על המחלה, דרכי הטיפול בה. המחקרים הקיימים, ייפגשו עם חוקרים מובילים בתחום ויפתחו את שיעורי המחול אותם יעבירו במסגרת התכנית. בין מרץ - לדצמבר 2015 יתחיל השלב המעשי של הפרויקט בישראל, והוא יכלול שיעורי מחול לחולי פרקינסון, לצד שיעורי מחול לתלמידי רפואה וחוקרים. מלבד השיעורים יתקיימו מדי תקופה מפגשים פתוחים לקהל בהם נציג את המחקרים האישיים והקבוצתיים. ההשתתפות הינה ללא עלות מצד המשתתפים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה