יום ראשון, 22 בפברואר 2015

חברים כותבים

מזה 8 שבועות כל ערב אני נותן ליהודית הדרכה בדמיון מודרך

                    מאת יורם קוריאל

לפני כמה חודשים חשה יהודית ירידה משמעותית במצבה ובין היתר התבטא בהפרעות שינה חריפות, קיבלה כדורי שינה חזקים אך לא הועילו, עקב חוסר שינה הגיעה למצב שלא יכלה ללכת.

כאשר אתה חווה איך הגוף שלך מתפרק, מובן שזה גורם למתח, הבנתי שזה מקור עצום למתחים. ואז נזכרתי בקורס "להפגת מתחים" שלקחתי אצל דוקטור פרדריך פורטנר בוירג'ניה.

הצעתי לה לנסות פעם אחת הדרכה מהזיכרון, אמרתי אין לה מה להפסיד. בלילה הראשון יהודית ישנה 8.30 שעות ברציפות. מאז כבר 8 שבועות ערב ערב אני נותן לה הדרכה זהה לפני השינה.

ככל שהמודרך מכיר יותר את החומר ומצפה למה שייאמר, כך הדרכה יותר יעילה. ההדרכה לפני השינה אורכת 15 עד 20 דקות, בעצם אני משתדל להדריך את תת ההכרה, גם בשלב שהיא נרדמת היא סופגת את כל מה שאני אומר לה. מפני שתת ההכרה לא נרדם אף פעם.

להדרכה יש עשרה פרקים שמטרתה להפיג את כל המתחים ולהרפות את כל השרירים. אני תיארתי ליהודית את התהליך -- יש עשר סדרות של מדרגות בנות עשר מדרגות בכל סדרה. 

לכל סדרה יש קטע שלה בהדרכה, השתיים הראשונות זו כניסה לאווירה, ובסדרה השלישית מתחילים להרפות ולשחרר את הרגליים ועוברים ומונים את כל קבוצת השרירים ואז אני סופר בקול רם מעשר ועד אפס בקצב. כאשר אני מגיע לאפס אני עובר לסדרה הבאה. 

מעבר להפרעות שינה שנראות היום כמו סיוט רחוק, הצלחנו במהלך התקופה להקל על יהודית ולפתור שתי בעיות שלא היה להן פתרון. במשך שנתיים וחצי סבלה יהודית מכאבים באזור הבטן. היא נבדקה על ידי הרבה מומחים שעשו לה את כל הבדיקות האפשריות ודבר לא נמצא. גם היום אנו לא יודעים מהי הסיבה, אבל אנחנו יודעים שכבר יותר מחודש אין שום כאב.

בנוסף הצלחנו לפתור גם בעיית עיניים שהטרידה מאד.

אנחנו מתכוונים להמשיך בהדרכות האלה ככל שנצטרך. השיפור במצבה של יהודית הוא ממש ויזואלי, נראה שפני פרקינסון הקפואים זו נחלת בעבר. 

אנחנו מרגישים שאנחנו חייבים הרבה לד"ר פורטנר שלצערי אפילו באינטרנט לא הצלחנו למצוא אותו.

אני מקווה שזה יכול לעזור לעוד חברים

יהודית יורם קוריאל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה