יום חמישי, 12 בפברואר 2015

                           תרגילי מוח



את התרגילים ניתן לעשות גם בישיבה

תרגיל 1. שתו מים

3\2 מהגוף שלנו מורכבים ממים, מים הוא מוליך מצוין לאנרגיה החשמלית בגוף ועוזרים מאד לתקשורת בין המוח לגוף, המים עוזרים להירגע וחשוב לשתות כשרוצים להיות מרוכזים ורגועים.

תרגיל 2 כפתורי מוח

הניחו יד אחת על הטבור וביד השנייה עסו את השקעים הנמצאים מתחת לעצמות הבריח מימין ומשמאל לעצם החזה במשך כ 30 שניות, תוך כדי העיסוי הזיזו את המבט באיטיות מימין לשמאל. החליפו ידיים וחזרו על התרגיל.

התרגיל מאפשר שחרור מתח ערנות ויכולת מיקוד, ועוזר בקואודינציה של הגוף כולו.

תרגיל 3 דילוג משולב 

הביאו את יד ימין לברך שמאל, כשהיא מורמת ולאחר מכן יד שמאל לברך ימין כשהיא מורמת עשו זאת מספר פעמים, לאט ומהר אפשר לשלב מוזיקה וקצב,

זהו תרגיל המחבר ומפעיל של כל חלקי המוח.

תרגיל 4. אחיזה משולבת

שלב 1; מצליבים קרסוליים, מצליבים כפות ידיים ומניחים אותן על החזה. הלשון מונחת על החך העליון, נושמים ושואפים אוויר, מקשיבים ללב ולנשימה.

שלב 2; משחררים את הידיים ורגליים מחברים את האצבעות  הידיים, ממשיכים לנשום, הלשון מונחת על החך העליון, מסיימים בנשימה עמוקה, מורידים ידיים.

משחרר מתח חשוב שעוזר בכל פעם שיש בלבול, מבוכה והתרגשות.

תרגיל 5. שמונה עצל 

שרבטו את השמונה העצל באוויר ביד ימין, ביד שמאל ובשתי הידיים בו זמנית, תוך מעקב מתמיד של העיניים, כשהראש נשאר במרכז ללא תנועה, משחרר את המאמץ המצטבר בעיניים, ובשרירי הצוואר והכתפיים המכווצים והכואבים.

יש לחזור על הפעולה שלוש פעמים לפחות בכל יד.

תרגיל 6. הרימו את ידכם למעלה יד אחת ישרה היד השנייה תומכת ביד הישרה ויוצרת התנגדות לתנועות היד, הפעילות מבוצעת בארבעה מצבי תנועה של היד הישרה; קדימה אחורה, ימינה ושמאלה. החליפו ידיים וחיזרו על התרגיל.

הפעלת הזרועות מאפשר שיפור יכולת המיקוד והריכוז, יכולת ההבעה, שיפור מיומנות מוטוריקה עדינה וגסה.

תרגיל 7. שחרור הכובד

בחרו את התנוחה הנוחה לכם בישיבה או בעמידה, הצליבו קרסוליים והתכופפו קדימה, תנו לכוח המשיכה למשוך אתכם כלפי מטה, הניעו את זרועותיכם בתנועה מתיחה כלפי כפות ה5רגליים, נשמו, ועלו חזרה באיטיות חזרו על התרגיל בהחלפת שילוב הרגלים.

שחרור הכובד מאפשר יכולת ביטוי עצמי, בטחון ודימוי עצמי מוגבר יכולת חשיבה מופשטת פיתוח שיווי משקל וקואורדינציה, שימת לב, וראיה משופרת.

תרגיל 8. נקודות חיוביות

נוגעים בנקודות במרכז המצח מעל הגבות וחושבים שוב ושוב על מה שמציק, מפריע ומדאיג עד שמרגישים ירידת מתח, אפשר גם לחשוב מחשבות חיוביות ולדמיין הצלחה.

התרגיל משחרר עצבות מתח וחרדה, ומאפשר לראות את המצב באופן מאוזן ובהיר

תרגילי מוח יעזרו בעיקר לשיווי משקל ולהורדת מתח, אנא תתחילו לעשות,
פעולות אלו נעשות ב80 מדינות בעולם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה