יום שלישי, 30 ביוני 2015




מענה לשאלות

מאת ד"ר גלעד יהלום רופא בכיר בתל השומר

שאלה

היום הייתי בבית חולים להמשך פרוצדורה לפני ניתוח DBS ובהתייעצות עם הרופא הועלתה אפשרות של משאבת דואדופה, לדעתם אינני המקרה הקלאסי לניתוח השתלת קוצב מוח כי אין לי תופעות של דיסקנזיות ורעד, בינתיים אני ממשיך בהליך אך כעת מתלבט האם לנסות את המשאבה לפני ניתוח DBS.

תשובה של ד"ר יהלום

אתה בהחלט מקרה מתאים לקוצב מוח. רעד או דיסקנזיות אלו לא הקריטריונים היחידים להחליט אם אדם יהנה מקוצב. נכון שהתסמין שהכי משתפר בדרך כלל זה הרעד אך גם תנודות מוטוריות בולטות, קרי הבדלים גדולים בין מצבי OFF למצב ON לאחר נטילת לבודופא הינם סימנים פרוגניסטים טובים. זה בעצם הסימן הכי חשוב: תגובה לכדורים, ככל שהתגובה טובה יותר, כך סיכוי לשיפור מקוצב גבוה יותר, אתה גם נוטל כמויות גדולות של לבודופא, והטיפול בקוצב יאפשר לנו לרדת במינוני התרופות הדופמינרגיות. מה שלא יקרה עם הדואודופא. עם זאת, אני מסכים שהדאודופא זה אופציה נוספת, וגם העלתי את זה בפניך כטיפול אפשרי, אך עדיין אני חושב שהטיפול הטוב ביותר כרגע עבורך זה הקוצב. אתה עדיין צעיר ואופציה לדואודופא תהיה אפשרית גם בגיל 80 - 85 מנגד האופציה של קוצב תהיה טובה עד בערך 70 כל מקרה לגופו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה