יום ראשון, 14 ביוני 2015



חדשות המדע

"איכלוב" ניסוי חדש באפליקציה למניעת נפילות בחולי 

                       פרקינסון

חיישנים המחוברים לרגלי חולי פרקינסון יתריעו בעזרת הטלפון החכם על מצבי קיפאון בהליכה, ואותות שמע יספקו מקצב מותאם אישית בעזרתו ניתן יהיה לחדש אותה.

המרכז הרפואי "איכלוב תל אביב" בשיתוף רופאים ממרכזים רפואיים שונים במדינות איחוד האירופי, השלים פיתוח אפליקציה שתאפשר למבוגרים מעל גיל 60 הנמצאים בסיכון נפילות - ובמיוחד לחולי פרקינסון- לנסות ולהימנע מכך תוך שימוש בטלפון החכם. 

המרכז הרפואי עדכן שהוזמנו מועמדים להשתתף במחקר.

האפליקציה מכילה מספר תוכניות טיפול המאפשרות למטופל לתרגל הליכה בבית במצבים הידועים כגורמים ל"קיפאונות בהליכה", בפיתוח היישומון נטלו חלק פרופסור ג'ף האוסדורף וד"ר ענת מירלמן מהמרכז לחקר התנועה, קוגניציה, וניידות במחלקה הנוירולוגית של המרכז הרפואי.

פרופסור האוסדורף מסר, כי באמצעות חיישנים הנלבשים על הרגליים ומשדרים את נתוני ההליכה של החולה בזמן אמת לסמארטפון ניתן תודות לאלגוריתמים חכמים המנתחים את האותות, לזהות מצבי קיפאון בהליכה אצל חולי פרקינסון.

כאשר מזוהה קיפאון בהליכה, המערכת משמיעה לחולה אותות שמע עם מקצב המותאם לו באופן אישי - ובכך מספקת לו מקצב חיצוני בעזרתו הוא מחדש את ההליכה.

האפליקציה מכילה מספר תוכניות טיפול המאפשרות למטופל לתרגל את ההליכה בבית במצבים הידועים כגורמים ל"קפאונות בהליכה" או לקצר את מצב הקיפאון, לשפר את ההליכה ובכך למנוע נפילות.

פרופסור האוסדורף, מנהל המרכז לחקר התנועה , קוגניציה וניידות במחלקה הנוירולוגית באיכלוב ציין כי "כשליש מהאנשים מעל גיל 60 סובלים מבעיות הליכה ונמצאים בסיכון ולנפילות, הפיתוח החדשני מהווה את השילוב היחודי בין הכלים הטכנולוגים המתקדמים ביותר המאפשרים כעת מתן טיפול רפואי ומכאן גם מניעת אשפוזים ונסיגה במצב הבריאותי ושיפור אורחת החיים של אוכלוסייה זו.



    https://youtu.be/PxZMc4hNW64

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה