יום ראשון, 21 ביוני 2015



               האם אני צודק?

                     מאת יגאל אבן צור

סוחטים אותנו, שוחטים אותנו ולא שמעתי עד היום שמץ של התארגנות נגד המציאות שבה אנו חולי פרקינסון חיים.

אני מאובחן מ- 1.4.1996 כלומר בערך 20 שנה. נוסיף לזה עוד שנתיים - שלוש שבהן הרופאים עשו כל מה שלימדו אותם בפקולטות לנוירולוגיה ולא הצליחו לקבוע חד משמעית מה הבעיה אצלי.

בתקופה ההיא המילה פרקינסון לא הייתה פופולרית כמו היום. בכלל מספר הרופאים, המכונים השונים ומספר המטפלים בנו היה קטן, גם המחירים שגבו מאתנו היו סבירים פחות או יותר, וראו מה קרה.

המחלה יצאה מארון הבושה, יחד איתה ולאור המצב החדש נוספו רופאים, מדקרים, מסז'יסטים, מרקידים, מתעמלים, בריכות מחוממות להידרותרפיה ועוד (לא אמנה את כל המקצועות).

מצד אחד זה טבעי - עניין של ביקוש והיצע - אבל, ופה הבעיה העיקרית, המחירים שהחברה האלה גובים מאתנו עברו את גבול היכולת של חלק גדול מהחולים שלא עמדו בדרישות התשלום.

נכון, זה לא רק במגרש שלנו, אבל פרופסורים שרוצים 1300 - 1500 ש"ח לפגישה של 20 דקות (תכפילו ב-3), מדקרים שרוצים 800 - 1000 ש"ח לשעה, קלינאי תקשורת שרוצים 400 -500 לשעה וכן מומחי רפואה אלטרנטיבית שלמדו בקורס 300 שעות והפכו מומחים. ויש עוד, כולם יצרו מצב שבו אין לרוב החולים אפשרות לקבל טיפול אמיתי כנדרש. גם קופות החולים הצטרפו לחגיגה, ונוסף נושא סל התרופות.

שכר המינימום שחונק חולים מעוטי יכולת.
זה מספיק די והותר

אשמח שהנושא יעלה לדיון חופשי.

תגובה מאת תקווה ראובן

אני כבר מעל 25 שנים זועקת את דבריו של יגאל אבן צור צודק, ועוד איך צודק.

לצערי הרב בעלי - דוד ראובן חלה בגיל 40 מפאת מחלתו - העסק העצמאי שלנו התמוטט על מנת להחזיר חובות - פרענו את כל הקופות הגמל ותוכניות חיסכון נותרנו מול שוקת שבורה.

ומדוע פרטתי זאת?

כי דוד לא יכול להינות מכל "האקסטרות" שהרפואה האלטרנטיבית מציעה.

לצערי הרב גם סיבסוד התרופות מהווה נטל משמעותי.

ומה שיצא מכל זה דוד צעיר יחסית ולכן הוא מנוון ומצבו מתדרדר 

תגובה של לאה זידנברג

יגאל צודק זה לא מספיק, חשוב להיות חכם, אני לא רואה ולא שומעת דוברים של העמותה שדואגים להגן על הזכויות. על הרכבת הסל לגבי תרופות חדשות וכו', בעצם המאבק צריך להופיע בתקשורת, בכנסת, בכל מקום שמקבלים החלטות ושאפשר להשפיע.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה