יום שבת, 27 ביוני 2015




מחשבי תקשורת תומכת וחלופית הרחבת סל שירותי 

                        הבריאות לשנת 2015

במסגרת הרחבת סל שירותי הבריאות לשנת 2015. הוכללו בו מחשב תקשורת תומכות וחלופית.

מכשירי תקשורת תומכות וחלופית מאפשרים לאנשים ללא יכולת דיבור או מובנות דיבור ירודה להביע את עצמם ובכך לתקשר באופן מיטבי ועצמאי, ככל שניתן, עם סביבתן. המכשירים פועלים באמצעות תוכנה המאפשרת יכולת תקשורת על ידי העברת מסרים מוקלטים או מוקלדים המחליפים דיבור. הפעלת המערכת מתבצעת באמצעות מיקוד מבט ומיועדת לאנשים עם מוגבלות חמורה בדיבור וכן מוגבלות חמורה בתפקודם המוטורי.

חוזר מיוחד של משרד הבריאות מפרט את סוגי המערכות המאושרות. האוכלוסייה הזכאית. אופן הגשת הבקשה למשרד הבריאות ואספקת המכשירים. לשם קביעת הזכאות למכשור יש צורך בחוות דעת של קלינאי תקשורת המפרטת את תפקודי השפה והדיבור ומסמך מטעם רופא הכולל מידע רפואי רלוונטי .

המכשיר יינתן על ידי משרד הבריאות לשימוש קבוע רק לאחר תקופת התנסות של 3 חודשים לפחות בשימוש במערכת. משרד הבריאות יפנה את המטופלים לגורם חיצוני שידאג להשאיל את המכשירים למטופלים לאורך כל תקופת ההתנסות. בתום תקופת הניסיון תינתן חוות דעת של קלינאי תקשורת העוסק בתחום התקשורת התומכות החלופית, והמכשיר יאושר בהתאם לחוות הדעת המקצועית, במקרים שבהם קיים צורך באביזרי נגישות לצורך הפעלת המחשב, תינתן גם חוות דעת של מרפא בעיסוק העוסק בתחום התקשורת התומכות החלופית, ובה יפורטו אביזרי הנגישות הדרושים.

החלטה על אישור ואספקת המכשיר תתקבל ביחידה הארצית למכשירי שיקום וניידות ותטופל בהתאם לנוהל אישור ממכשירי שיקום וניידות של משרד הבריאות. המכשירים יוחזרו למשרד הבריאות בתום השימוש, בהתאם לנוהל אישור מכשירי שיקום וניידות, התיקונים והתמיכה הטכנית יהיו באחריות משרד הבריאות ובהתאם לנוהל אישור ממכשירי שיקום וניידות.

הכנסת הטכנולוגיה לסל הבריאות הינה מהלך חשוב ומשמעותי ביותר, שכך היא תאפשר לאנשים רבים הסובלים ממגבלות מטוריות מורכבות ובכך תתרום תרומה מכרעת לשיקומן ושילובן בחברה.

מצרפת את החוזר של משרד הבריאות

http://www.health.gov.il/hozer/mr10_2015.pdf



חברים שעדיין לא מקבילים עדכונים למייל יכולים להירשם  בחינם במייל ziprachel@gmail.com או טלפון 097431614 רחל


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה