יום שישי, 13 במרץ 2015

                       קצבת נכות


קצבת נכות כללית ניתן להגיש לגבר עד גיל 67.6 (גיל פרישה) לאישה עד גיל 62.6 (גיל פרישה), במידה ולא הגשת בקשה עד גיל פרישה לא תהיו זכאים לקבלת נכות כללית מעבר לגיל פרישה, במידה והגשתם  תהיו זכאים לקבל גם אחרי גיל פרישה. לכן רצוי שתגישו בקשה לנכות כללית גם כשמצבכם עדיין טוב, כך תוכלו להגיש על החמרה גם אחרי גיל פרישה.

במידה והינך עובד\ת והכנסה ירדה בעקבות המחלה אתם זכאים להגיש תביעה.

יש למלא טופס T3222 נכות כללית לחולי פרקינסון " פרטים רפואיים לחולי פרקינסון לצורך הגשת תביעה לביטוח לאומי", הטופס ימולא על ידי נוירולוג המטפל בך. במידה ויש בידך מסמכים רפואיים כמו אשפוז, סיכום רפואי או ביקור אצל פסיכיאטר או פסיכולוג, יש למלא רשימת תרופות. ניתן להגיש מסמכים שניתנו לך עד חצי שנה.

יש למלא טופס בל7801 תביעה לקצבת נכות כללית ובקשה להענקה מטעמי צדק, ניתן להוריד את הטפסים מאתר ביטוח לאומי, נכות כללית---טפסים.

במידה ואתם סובלים מבעיות נוספות יש להגיש מסמכים רפואיים מרופא המשפחה או מביקור רופא מקצועי כגון: לחץ דם, הפרעות בבלוטת התריס,סכרת, סרטן, מחלות לב, בעיות אורולוגיות וכוי. כל בעיה נוספת פרט לבעיה נוירולוגית מעלה את אחוזי הנכות (לאחר שקלול).

לפני הגיעך לוועדה תכין רשימה של בעיות במידה והרופא ישאל אותך, רצוי לבוא עם מלווה (אין צורך בעו"ד), לפני שאתם חותמים על מסמך רצוי שתקראו אותו, ואם יש צורך לתקן תבקשו זאת.

אין צורך להגיע ב- OFF הרופאים קיבלו הדרכה לגבי on  -- off, אל תשחק תהיה רגועה, גם כשהבדיקה הייתה קצרה אין לך מה לדאוג, הרופא קיבל את כל המסמכים הרלוונטיים ויחליט בהתאם למסמכים שהוגשו, לכן שים דגש על המסמכים.

אם אינך שבע רצון מאחוזי נכות שנקבעו לך אתה רשאי להגיש ערעור עד 30 יום מקבלת התשובה של ביטוח לאומי.

במידה ויש קושי במילוי הטפסים, יש מתנדבים בביטוח לאומי שיעזרו לך למלא את הטפסים ללא תשלום.

רופא שהתייחס אליכם בגסות רוח והשפלה ניתן להגיש תלונה באתר ביטוח לאומי, ואם התלונה שלכם הייתה מוצדקת הרופא שהוא גוף חיצוני לא יועסק בוועדות רפואיות, הוא גם לא יוכל להשפיע לרעה כי התיק עם חוות דעתו מועברת לביטוח לאומי באותו יום.

מתן התשובה על אחוזי הנכות הוא עד 90 יום, את חישוב התגמול מקבלים מיום הגשת התביעה.

ניתן לבדוק את ההתכתבות בתיק האישי באתר ביטוח לאומי "שרות אישי" לאחר קבלת קוד סודי וסיסמה שתקבל מהמוסד לביטוח לאומי הקרוב לביתך


                              בהצלחה
  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה