יום שלישי, 31 במרץ 2015



בריטניה וישראל הכריזו על מימון מענקי מחקר בגובה 18 מיליון שקל

מימון ל- 8 מחקרים רפואיים משותפים לחוקרים בריטים וישראלים, בשווי של 18 מיליון שקל, הוכרז על ידי שגרירות בריטניה והמועצה הבריטית בישראל.

מדענים מהאוניברסיטאות המובילות בשתי המדינות ישתפו פעולה בשמונה מחקרים תלת שנתיים שיתמקדו בחקר תאי גזע, במטרה לפתח טיפולים בסוכרת, מחלות לב וכבד, פרקינסון וטרשת נפוצה.

המחקרים החדשים הם שלב נוסף בתוכנית BIRAX - יוזמה בסך 10 מיליון ליש"ט של השגרירות הבריטית והמועצה הבריטית בישראל, התוכנית משקיעה במחקרים פורצי דרך הנעשים תוך שיתוף פעולה של חוקרים משתי המדינות.

שגריר בריטניה בישראל, מתיו גולד אמר "מדע נמצא בלב מערכת היחסים בין בריטניה לישראל מדענים מובילים מבריטניה ומישראל כבר משתפים פעולה בפיתוח טיפולים למחלות הקשות ביותר. זה משמח שכל כך הרבה גופים מובילים בתחום המחקר הרפואי תומכים בכך. הפרויקטים החדשים עליהם אנו מכריזים עשויים לשנות משמעותית את חייהם של אנשים הסובלים מסוכרת, מחלות לב וכבד, טרשת נפוצה ופרקינסון.

מדי יעקבזון מנכ"לית JDRF ישראל, אמרה "אנחנו גאים להיות שותפים ביוזמת BIRAX וכך לקדם את מדיניות הארגון העולמי ולתרום את חלקו ליוזמה הבינלאומית לקידום המחקר בתחום הסוכרת בישראל. זאת, מתוך אמונה כי עבודתם המשותפת של החוקרים תוביל לגילויים חדשניים שיהוו עוד צעד בדרך למציאת המרפא למחלה.

מנהל המועצה הבריטית בישראל אלן גמל אמר "BIRAX מיצג את הדברים הטובים שיש לבריטניה ולישראל להציע לעולם. מדענים מובילים שפועלים יחד לשיפור חייהם של מיליונים, כשהחינוך והמחקר הבריטים משתפים פעולה עם ישראל, הרווח אינו רק של שתי המדינות, אלא עשוי להיות כלל עולמי.

פרופסור ריימונד דואק, מאוניברסיטת אוקספורד, יו"ר המועצה המדע בריטניה - ישראל אמר "מעת לעת, פריצת דרך מדעית מובילה להתקדמות דרמטית בטיפול במחלות. תוכנית BIRAX בה תומכים טובי המדענים הבריטים, מתמקדת בטיפולים בעזרת תאי גזע ומכירה בכך שהעבודה המצוינת בתחום זה בישראל משלימה גם את הבסיס המדעי הבריטי, שילוב זה מעורר תקווה להתקדמות במאבק במחלות רבות, טובי המדענים המעורבים בפרויקטים ומגוון התחומים הרפואיים, הנחקרים יהיו לטובת הכלל - ואוניברסיטה עולמית אוקספורד תומכת בכך מאד.

המימון יוענק ל - 11 מוסדות אקדמיים בבריטניה ובישראל, אוניברסיטת קיימברידג', קרדיף, אדינבורו, מנצ'סטר, נוטינגהאם, אוקספורד והמרכז הרפואי הדסה, אוניברסיטה העברית, טכניון ומכון ויצמן.

אחד מ-8 המחקרים המשותפים BIRAX 

שימוש בבדיקת נשיפה לאבחון פרקינסון - פרופסור רוג'ר בארקר (אונ. קיימברידג') ופרופסור חוסאם חייק (טכניון).






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה