יום שני, 13 ביולי 2015



         גולדן בוי באמצע ניתוח מוח DBS

שושנה לוי עברה ניתוח מוח כחלק מטיפול במהלך הניתוח היא נותרה בערות מלאה והפליאה בנגינה ספונטנית של מיקס  "היד התחילה לנגן כמעט מעצמה" היא אמרה לאחר הניתוח.

שושנה לוי בת 71 מקיבוץ המעפיל אובחנה כלוקה במחלת פרקינסון לפני 4 שנים קצת אחר מות בעלה, הפרקינסון פגע באהבתה לנגינה בפסנתר, לאחר שכל חייה גידלה דורות של נגנים.

"בלי מוזיקה אין לי טעם לחיים" היא אמרה כשנכנסה לחדרו של פרופסור פריד, אשר הסביר לה כי הדרך היחידה להקל על תסמיני הרעד והנוקשות באצבעות הידיים  היא באמצעות ניתוח ייחודי המצוי בסל התרופות בו מושתל קוצב גירוי עמוק באזורי המוח האחראי על גירוי האצבעות.

שושנה עברה ניתוח DBS על ידי פרופסור פריד. הקוצב הונח באופן מדויק מילימטר מהאזור שאחראי על תפקוד האצבעות, שהוא אמור להסדיר את הקשיחות שנגרמה באצבעותיה בעקבות המחלה.

כשהיא בעירות מלאה, תוך כדי הניתוח דווחה שושנה על שיפור משמעותי בתחושת האצבעות, כשדמעות בעיניה, היא הפליאה בנגינה הספונטנית של מיקס שכלל "הבה נגילה" ו"גולדן בוי". "הייתה לי תחושה נהדרת לחזור לנגן בקלידים".

התמלאתי תקווה גדולה מאד לקראת הדברים שיהיו הלאה,הייתה הקלה, כשראיתי שהחופש של האצבעות חזר. לאחר שנים שהייתי כבולה בשלשלאות המחלה, הפסנתר הוא חלק מחיי מילדות, לאבד את הפסנתר היה כאב נפשי עצום. אך שאני אדם פעיל ואופטימי. זו תחושה שחרור מדהימה.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=jDcSCfg5iDw

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה